Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1942
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорсікова, Катерина-
dc.contributor.authorПилипенко, Наталія-
dc.date.accessioned2021-02-17T11:43:04Z-
dc.date.available2021-02-17T11:43:04Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1942-
dc.descriptionКорсікова К. Г. Теоретичні та практичні засади естетичної підготовки майбутніх педагогів: ретроспективний аналіз // К. Г. Корсікова, Н. В. Пилипенко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класичний приватний ун-т. – Запоріжжя : Гельветика, 2020. – № 71. – Т. 2. – С. 118–123.en_US
dc.description.abstractУ статті здійснюється історичний аналіз процесу естетичної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Увага звертається на значну кількість робіт, пов’язаних із дослідженням таких понять, як «естетичне виховання», «естетична культура», «естетична діяльність». Однак з метою глибокого та повного розуміння проблеми розвитку художньої творчості студентів здійснюється дослідження саме терміна «естетична підготовка майбутнього вчителя». Досліджено, що витоки наукових поглядів на естетичну підготовку знайдені у вченнях стародавніх філософів, теологів Середньовіччя, педагогів Відродження та філософів Просвітництва. У прямому значенні цього слова естетична думка виникає в епоху рабовласницького суспільства. Аналіз художніх пам’ятників Стародавнього світу говорить про те, що Єгипет став першою державою, у якій наука й мистецтво активно розвивалися.Виявлено, що у період Древньої Греції і Риму естетична думка відокремлювалась від міфології і розвивалася разом з наукою і філософією. У цей же час виникають перші естетичні теорії у Малій Азії, потім у грецьких містах Південної Італії й острова Сицилії, а також Афінах. Установлено, що у філософських працях Платона, Аристотеля, Сократа, Демокрита міститься чимало висловлювань про призначення, методи та засоби естетичного виховання, що мають значення й для сучасної естетичної підготовки педагога. У період Середньовіччя естетичні засади відходять на другий план, уступаючи місце християнській ідеології. Відродження та розвиток ідей естетичної підготовки продовжилися у період Ренесансу, базуючись на ідеях гуманізму, гармонійного розвитку особистості. З’ясовано, що в епоху Просвітництва в наукову термінологію філософської естетики уводиться термін «естетика», що означає «сприймати за допомогою почуттів», а як самостійна дисципліна естетика виділяється в середині XVIII століття. У результаті дослідження встановлено, що в нашій країні питання естетичного виховання студентів та відповідної підготовки вчителів почали активно розроблятися у середині ХІХ – на початку ХХ століття. Особливий внесок у розробку цього питання зробили П. Білецький-Носенко, К. Ушинський, В. Острогорський, М. Румянцев, С. Миропольський, М. Сумцов. Підкреслено, що сучасний педагог естетичного курсу дисциплін – це вмілий організатор, людина високої культури, широкої ерудиції, здатний творчо вирішувати завдання культурно-естетичного розвитку молодого покоління.en_US
dc.subjectестетика, естетична підготовка, історичний аналіз, стародавній світ, відродження, естетичне виховання, мистецтво, естетична думка, педагог естетичного курсуen_US
dc.subjectaesthetics, aesthetic training, historical analysis, ancient world, renaissance, aesthetic education, art, aesthetic thought, teacher of aesthetic courseen_US
dc.titleТеоретичні та практичні засади естетичної підготовки майбутніх педагогів: ретроспективний аналіз.en_US
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pylyp_st_1.pdf481.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.